नागरिकसमाज भन्नाले विविध विधाका मानिसहरुको
अनौपचारिक जमघट भन्ठाने हुन्छ | यस्ता जमघटले औपचारिक निष्कर्ष खिचिरहेका हुन्छन |
खुला समाज र लोकतान्त्रिक वातावरण नहुन्जेल नागरिकसमाजले आफुलाई कृयाशील बनाउन
सक्दैन | यसकारण नागरिकसमाजले बहुलवादी खुलासमाज, लोकतन्त्र र कानूनी राजको वकालत गरिरहेको
पाइन्छ |विद्वान राजनीतिज्ञहरुले नागरिकसमाजलाई आफ्नो समालोचकका रुपमा बुझेका
हुन्छन |बिषय केन्द्रीत र राजनीति निरपेक्ष भएतापनि नागरिकसमाजका एजेन्डा जो जो
संग मिल्न जान्छ त्यतै संलग्न भएको आरोप नागरिकसमाजलाई लाग्ने गरेको छ | यस्तो काम
हुर्कंदो लोकतन्त्रमा बढी हुन्छ | किनकी त्यहाँको सञ्चारजगतले पत्रकारिताका
व्यवशायिक जवाफदेहिता बुझिसकेको हुन्न|
एउटा व्यक्ति कुनै राजनीतिक दल वा सरकारमा
भएरपनि आफ्नो बिज्ञताका क्षेत्रमा नागरिकसमाजको हैसियत राख्न सक्छ कि सक्दैन ?
लोकतन्त्रमा अनेक उदाहरण छन् जहाँ पार्टी र सरकारमा भएरपनि केहि व्यक्तिहरुले
क्रिटिकल पर्सनालिटी कायम राखेका छन् | सांसदहरुले मानवअधिकार र लोकतन्त्र
सुहाउँदो कानून र नीतिका पक्षमा वकालत गरेका छन् | त्यस्ता व्यक्तिहरुको हिमचिम
नागरिकसमाजसंग बढी पाइन्छ |
आपसी सद्भाव र सहिष्णुताको लागि बौद्धिक प्रयास
गर्नु र तर्क गर्नु बाहेक नागरिकसमाज संग अर्को कुनै औजार छैन | औचित्यको तागतले
मात्र उसको हैसियत निर्धारण गर्ने हो | त्यसैले सामाजिक आन्दोलनहरुमा र सबै प्रकारका
मौलिक अधिकारका आन्दोलनहरुमा नागरिकसमाजका मानिसहरुको अदम्य कृयाशीलता देखिन्छ |
सडकमा आममानिसका एजेन्डाका साथ् कृयाशील नागरिकअधिकारकर्मीहरुले आमनागरिकबाट पाउने
सद्भाव र बिश्वास नै उनीहरुको तागत हो जसले गर्दा उनीहरु राज्यका अनेक गम्भीर
निर्णयका बिषयहरुमा हस्तक्षेपगर्न सफल भएका छन् | बौद्धिक विश्लेषणमा आधारित तर्क
र ज्ञानको आधार भएका कारण सञ्चार जगतका लागि नागरिकसमाज सरोकार र श्रोतका मध्यम
हुन | सामाजिक संजाल र अनलाइन मिडिया थपिएपछि नागरिकसमाज बढी प्रभावकारी हुँदै छ |
प्रभाव र लोकप्रियताका साथसाथै उसप्रतिको असहिष्णु राज्य र अनेक स्वार्थ जमातपनि
देखिएका छन् | सरकार र राज्यमा उनीहरुलाई लान्छित गर्दै अनेक नियन्त्रणकारी कानून
,नियम बनाउने होडवाजीपनि देखिएको छ | वातावारण परिवर्तन, सामाजिक विभेद,
अनियन्त्रित बजारको मनपरी, लोपोन्मुख समुदाय र सामाजिक न्याय लगायत दण्डहीनताको बिरोध
गर्ने मामिलामा नागरिकसमाज हरेक देशमा अग्र स्थानमा छ | सद्भाव र सहिष्णुताका लागि
सत्य र न्यायको स्थापना हुनुपर्छ |सत्य र न्यायका लागि आमनागरिकको संचेतना जरुरि
हुन्छ | निजी स्वार्थ नभएका, सबैलाई आफ्नो ठान्ने, निरन्जन र निश्पक्ष ब्यक्तिलेमात्र
सत्यको उद्बोध गर्न सक्छन | जहाँ रहेपनि आफ्नो यो मौलिक चरित्रकासाथ् नेपालको आम
नागरिकसमाजपनि स्थापित छ | सम्मानित छ | अनेकन कमि कमजोरीका बावजूद निरन्तर
बिकाशमान छ | उसले लोकतन्त्र, सामाजिक न्याय र मानवअधिकारका मामिलामा सम्झौताबिहीन
संघर्ष गरेको छ | त्यस्ता संघर्षहरुलाई बौद्धिक खुराक, सामाजिक साथ र
अन्तर्राष्ट्रिय मान्यताको तहसम्म उचालेको छ | त्यसैले नेपालको नागरिक आन्दोलन
र सामाजिक संगठनहरुले विश्वमा इज्जत
कमाएका छन् | आजको नागरिकसमाजको एजेन्डा दया र करुणा भन्दा अधिकार र क्षमता
अभिवृद्धिमा केन्द्रीत छ | राजनीतिकक्षेत्रमा भने शंकट पर्दा स्वतःस्फूर्त कृयाशील
हुने जमात ठानेर नागरिकसमाजलाई बेवास्तागर्ने प्रवृति छ |
No comments:
Post a Comment